Als ouder kunt u ontevreden zijn over bepaalde zaken op school. Meestal kunnen deze klachten in onderling overleg opgelost worden. U kunt in alle gevallen de leerkracht en intern begeleider aanspreken. Mocht u niet tevreden zijn kunt u ook altijd een gesprek met de schoolleider aangaan. Voor situaties waarin dit niet meer mogelijk is, kan een beroep gedaan worden op de klachtenregeling binnen Kindante. Deze kunt u hier downloaden én is beschreven in de schoolgids.
Als u er met de leerkracht en de schoolleiding niet uitkomt en de klacht naar uw mening niet naar behoren is opgelost, dan kunt u ook overleggen met de schoolcontactpersoon van de school. Zij staan met naam en telefoonnummer vermeld in de schoolgids.
Aanvulling algemene klachtenprocedure Kindante inzake schooladvies
Oneens met het schooladvies?
Ouders die het niet eens zijn met het schooladvies gaan hierover in gesprek met leerkracht. In dit gesprek zal de leerkracht ouders meenemen in de procedure en uitleggen welke afwegingen gemaakt zijn om tot het advies te komen. Mochten ouders na dit gesprek nog vragen hebben is de vervolgstap om een gesprek in te plannen met leerkracht en intern begeleider. De intern begeleider is in aanloop naar het advies betrokken geweest bij het adviesproces. Als dit gesprek niet het gewenste resultaat oplevert kunnen ouders zich wenden tot de directie van de school. Deze zal het adviesproces nogmaals beoordelen en samen met ouders en leerkracht in gesprek gaan.
Als ouders na dit gesprek niet tevreden zijn met de uitkomst kunnen zij als vervolgstap de reguliere klachtenprocedure volgen zoals deze in de schoolgids of op de website vermeld staat.